maandag 13 oktober 2008

Ding 8



Hoog tijd om verder te gaan met de cursus. twee vakanties, klassenbezoeken, kinderboekenweek en andere zaken hebben ervoor gezorgd dat de cursus een beetje naar de achtergrond verdween. Maar vanmiddag de draad dus maar weer opgepakt en heb ik me gebogen over het 8e ding.

Het viel me toch een beetje tegen wat er aan mogelijkheden geboden werd bij de diverse "gratis fotobewerkingsprogramma's". Veel van hetzelfde. En omdat ik al een tijdje met Picasa werk zag ik niet meteen wat er nou aan meerwaarde te vinden was bij de programma's die in de cursus werden aangeboden. Leuk om mee te stoeien, maar als je echt aan de gang wilt moet je je toch laten registreren. Ik wilde graag een stukje tekst op een foto kunnen plaatsen. Bij Picasa lukt dat niet. En ook bij Photoshop Express zag ik nergens een mogelijkheid om tekst in te voeren. Picnik.com bood wel de mogelijkheid om zonder registratie of hinderlijke sitevermeldingen een stukje tekst plakken op m'n foto. Je foto in een puzzeltje laten veranderen is ook mogelijk bij Picnik, maar dan ook weer: eerst registreren want puzzels vallen onder de premiumversie! Maar m'n tekstje heb ik! Tja en dan de toepasbaarheid binnen het werk? De poster voor een schrijversbezoek een beetje opleuken? En je kunt natuurlijk je foto beveiligen door er een naam op te zetten. Bijvoorbeeld: ©Guushuus. Zo kan er niemand vandoor met je mooie foto's!

1 opmerking:

Marleen zei

Mooi! Je weet nu in ieder geval wat er zoal aangeboden wordt en Picnik is wel heel leuk inderdaad.

Ken best veel griekse eilanden maar van Simi had ik nog nooit gehoord. Leuk om te eiland-hoppen daar...