vrijdag 24 oktober 2008

Ding 16

Youtube.
In een van mijn vorige postst heb ik een filmpje geplaatst van een compilatie van fragmentjes uit de serie "You rang M'lord?" geplaatst. Zelf filmpjes uploaden heb ik nog nooit gedaan. Ik heb geen videocamera en mijn foto's zet ik op Picasa. Ik zie mezelf voorlopig niet echt actief worden op Yoputube. Voor een impressie van een activiteit in de bibliotheek is het gebruik van Youtube heel bruikbaar. En vooruit, hier nog een aardig filmpje. Ik lag een paar nachten geleden wakker en zette voor de de radio aan. Omdat er op radio 1 alleen maar slap gewauwel was ging ik op zoek naar wat beters en belandde in een prachtig stuk muziek. Het Kyrie uit De Hohe Messe van Bach. Helaas voor mijn nachtrust werd de hele Hohe Messe gespeeld....Hier een stukje uit het Gloria:

3 opmerkingen:

davidovix zei

Hoi Zomerding

Met alle respect maar ik luister eigenlijk nooit naar zulke muziek. Maar het is toch wel een indrukwekkend stukje, kreeg er een beetje kerstgevoelens van.

Gr
Kees

zomerdingen zei

Hoi Davidox,
Leuk dat je geluisterd hebt.
En voor het kerstgevoel heeft Bach ook iets moois gemaakt: het Weihnachtsoratorium.

Groetjes Zomerdingen

Manu's Blog zei

Klassieke muziek is iets dat ik uit mezelf niet snel zal opzetten, enkele uitzonderingen daargelaten, ik kan het echter wel steeds meer waarderen. Als ik er technisch naar luister kan ik wel horen hoe knap het in elkaar zit. Maar het echte kippenvel krijg ik toch vaker bij andere muziek. Deze is wel mooi overigens.

Succes met de rest van de dingen.

Manu