woensdag 22 oktober 2008

Ding 10


Social bookmarking.
Een heel bruikbaar "ding" voor het inlichtingenwerk. Ik heb me aangemeld en de buttons op m'n blog geplaats en in de balk van de browser. De eerst sites heb ik een tag gegeven. Het is mijn bedoeling om er sites op te plaatsen die te maken hebben met jeugdliteratuur. maar als ik zo af en toe iets anders tegenkom wat ook de moeite van het bewaren waard ik, bookmark ik dat natuurlijk ook. Het grote voordeel van social bookmarking boven het plaatsen van sites in "mijn favorieten" is dat ik er zowel op het werk gebruik van kan maken, maar ook elders. Omdat ik de handleiding Del.icio.us
Social software voor onderwijs
wel duidelijk vind heb ik die ook maar een plaatsje gegeven op mijn lijstje. Lekker handig als ik even vast dreig te lopen.

1 opmerking:

Alinda Mastenbroek zei

Hoi zomerding,

Dit is ook een van mijn favoriete dingen. Want behalve als favorietenlijstje gebruik ik delicious ook vaak als zoekmachine. Soms kom je dan achter juweeltjes van sites op bijvoorbeeld je vakgebied.
Wat ook een manier is om favoriete sites te bewaren (werkt wel anders dan delicious) is: Stumbleupon
Wat je er precies mee kan lees je hier: Stumblen is net zo delicious
Pas op werkt wel verslavend haha!!