donderdag 10 juli 2008

Ding 4 en 5

Rss feeds.
Heel handig om op de hoogte te blijven van nieuwtjes en wijzigingen op websites die ik de moeite waard vind. vanuit een vorige cursus (digitaal inlichtingenwerk) had ik al een netvibespagina aangemaakt en prive werk ik met Igoogle. Vorige week was ik even in gesprek met een opruimmedewerker. Hij had nog nooit gehoord van het fenomeen van de rss- feeds, maar zag er meteen de mogelijkheden van. Leuk!
Maar vooruit, nog maar eentje aangemaakt op Netvibes . Nu kan ik in een oogopslag alle blogjes van de medecursisten lekker volgen.

2 opmerkingen:

Alinda Mastenbroek zei

Hoi Marjon,

Op ning kun je ook lezen hoe je voor de Zeeuwse Bibliotheek een rss-feed aan kunt maken. Misschien ook leuk om toe te voegen aan je bibliotheek-netvibes. Hier is de link:
RSS-feeds voor de website van de Zeeuwse Bibliotheek

zomerdingen zei

Alinda, dank voor de tip. Die feed staat al een tijdje op m'n prive-netvibes... Kon jij niet weten.
Ik heb tijdens de vorige cursus al eens bij Andrea aangeklopt over plaatsen van rss-mogelijkheden op de Zebi en Guushuus, maar helaas, dat was toen niet mogelijk. Maar er leiden meer wegen naar Rome gelukkig.