zondag 23 mei 2010

Beter weer

Afgelopen week was het buiten een stuk aangenamer. Waren de eerste twee weken van mei zo ongeveer de koudste ooit, de derde was in een woord heerlijk. En dat was te merken aan de groente op de tuin. Kijk maar:
 
Posted by Picasa

Courgette (all green bush en ronde de nice), peultjes, snijbiet (staat sinds 2 dagen in de volle grond), bieslook, aardbei (waarschijnlijk is dit de enige...), tuinbonen had last van een of andere kever, dus gespoten met een mengseltje van groene zeep, spiritus en water. Volgens mij heeft het geholpen. Uien, minitunnel, met minisla, ijsbergsla (van ons Anneke) en bietjes. Van de buurman heb ik een paar frambozen- en bramenscheuten gehad.

Omdat de grond zo zwaar is zet ik alle kleine plantjes in de compost.

Vorige week radijsjes en worteltjes (ronde) gezaaid. de radijzen staan al lekker boven de grond en de worteltjes beginnen ook te kiemen.

De verschillende kolen staan goed ingepakt in een gazen huisje verspreid over de tuin
Ikheb nog ongeveer een vierde deel vrij voor andere groente. De tomaten moeten nog een plaatsje krijgen en het lijkt me ook wel leuk om een augurkenplant te laten groeien.

Van logee Marieke, die ook veel in de tuin helpt kreeg ik een ienieminikasje met zes potjes waar zonnebloemen in gezaaid moesten worden. Na twee dagen al waren de zonnebloemen gekiemd! Die krijgen ook een mooi plaatsje op de tuin.

Het tuinieren bevalt me erg goed.
Het is wel jammer dat we alles moeten beschermen tegen de vreetgrage konijnen. Jammer omdat de tuin er met al die netten en stukken gaas er minder fraai uitziet en omdat het veel meer gedoe is.

3 opmerkingen:

Marleen zei

Veel succes met je tuintje! Het ziet er in ieder geval al veelbelovend uit :-)

zomerdingen zei

Hoi Marleen,
Ik kan bijna niet wachten op de eerste verse tuinboontjes!

Marleen zei

Ha ja, best spannend :-)